Candy Washing machine CTH 1476

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Candy Washing machine CTH 1476 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

25leeuw 05-01-2012

---------- update review, 05-01-2012 ----------
Nu ik weet dat je niet bij de service moet zijn om de wasmachine van een half jaar gerepareerd te krijgen, maar, in mijn geval bij de winkel waar ik hem kocht,kan ik alleen nog maar zeggen dat ik erop vooruit ben gegaan. Nieuwer type gekregen na 3 weken soebatten met de monteur, die niet kon als ik thuis was en andersom.
Nu nog wel even de levensduur afwachten, maar ben op het centrifugeren na(opstijgen van vliegtuig) wel tevreden over het wasresultaat.

--------- 1e review, 17-09-2011 ---------
Na een lang leven van mijn zanker wasmachine overgegaan op een vol-automaat, wat best wennen is omdat je er niet zomaar iets bij kunt stoppen wat nog gewassen zou moeten worden. De tijdsduur van een was is ook erg lang.
De service bij problemen is zeer slecht te noemen. kennen geen 24uur service, je kunt dan ook nog niet aangeven welk dagdeel je thuis kunt zijn om de monteur te ontvangen. komt de monteur, heeft hij niet bij zich wat er vervangen moet worden.
Ik, met mijn simpele geest ,denk dan waarom langsgaan als je geen spullen bij je hebt. ik ken dat wel van de verwarmingsmonteur en een vorige service voor defecte huishoudelijke apparatuur, die 24 uur service hadden.Als je dit als opmerking aangeeft, zeggen ze dat dit in de toekomst gaat veranderen, leuk maar daar schiet ik nu niets mee op.Ben ik dan tot nu toe de enige! lijkt me stug. Het duurt nu 14 dagen voordat ik weer zelf mijn was kan doen. Ik hoop dat ik deze service nooit meer nodig heb.

JEB 27-09-2011

We hebben de Candy CTH 1476 vanaf dec. 2008 en draait gemiddeld 2 wasbeurten per week. Ondanks het goede wasresultaat zijn ons toch wel een aantal zaken opgevallen, zoals:

- het enorme geluid tijdens centrifugeren (het lijkt wel of er een straaljager opstijgt).
- lange wasprogramma's (vooral bij katoen 2,5 tot 3 uur).
- bij synthetische programma's geen hoger toerental dan 900 bij centrifugeren (automatisch), dus naderhand zelf instellen met extra centrifuge-beurt.
- elektronika (programma/tijden) raakt van slag bij bepaalde (tussentijdse/onjuiste) handelingen (daarom de programma-knop eerst maar weer op "off" zetten en stroom eraf en weer opnieuw opstarten).
- het wasmiddel-/wasverzachter-bakje is van binnen niet goed schoon te maken.
- tijdens een programma slaat de trommel vanuit een soort rustpositie ineens een slag in de rondte dat je denkt dat de hele boel uit elkaar knalt.
- Zachte was is ook heel verschillend, maar dan kan misschien ook komen door het (harde) water c.q. soort wasverzachter dat men gebruikt.

Tenslotte, gezien het bovenstaande durven we bij duurzaamheid dan ook nog niet hoger te gaan dan een zesje.

Hugo Messer 24-09-2011

Twee en half jaar deze wasmachine gebruikt en hij kan naar de vuilstort. Tijdens het wassen in de afgelopen jaren, kwam er ook een dikke laag vuil aan de buitenkant van de trommel (kan aan ons gelegen hebben maar we hebben dit nooit eerder gehad). Ik vind het erg slecht dat zo'n machine er na ruim twee jaar al mee op houdt. Volgende wordt een duurdere en van een groter merk.

juli 25 17-09-2011

Hijko 16-02-2007

Ik heb onlang mijn oude maar vertrouwde Zanker bovenlader met aparte centrifuge de deur uit gedaan omdat ik hem te groot vond en ik af wou van het apart centrifugeren.
Nu heb ik hier de Candy staan; lekker compact en goede specificaties.
Op zich wast hij goed en is stil in vergelijking met de Zanker, maar wat duurt een was lang zeg.
Ik was slecht 1x per week met een ramvolle trommel. Past precies.
Die was doe ik op katoenwas 40 graden.
Volgens het boekje duurt die was 140 minuten. Dat vind ik al erg lang (ruim 2 uur), maar in de praktijk duurt het nog langer.
Op dit wasprogramma moet je echt ruim 3 uur wachten (185-190 minuten)

Valt me erg tegen. Mijn Zanker Intimat was na 90 minuten klaar, ongeacht de wastemperatuur.